Project Moldavië 2009

Moldavië 2009

Op 11 juli vertrekken we met een groep van 13 jongeren en 3 leiding naar Moldavië voor een werkvakantie. Het is een initiatief van de Interkerkelijke Jeugdraad uit Leersum, waarbij de jongeren zich konden aanmelden voor een reis met de organisatie Livingstone.

Livingstone organiseert al jaren werkvakanties in het buitenland en ook deze reis naar Moldavië wordt ondersteund door Livingstone. Ter plaatse verblijven we bij gastgezinnen en werken we de eerste week aan de kerk in een klein dorpje wat Baurci heet, in de provincie Cahul. We gaan meebouwen aan een kerk en een kinderkamp organiseren. We verblijven allemaal bij gastgezinnen. Zeer waarschijnlijk beschikken deze gastgezinnen niet over water en stroom, in Moldavië is het verschil tussen rijk en arm zeer groot. In het gebied waar wij naar toe gaan is het zeer arm en onderontwikkeld.

Hopelijk is er wel een internetcafé in de buurt ( we hebben gehoord dat het kan) waarbij we af en toe het dagboek kunnen bijwerken voor de thuisblijvers.

jeanine en allemaal

Wat leuk om dit nieuws allemaal te lezen, ook Gerben en Arjan nog gefeliciteerd met jullie verjaardag. We hopendat de "D" weer voorbij is. Werk met plezier en we vinden jullie kanjers. Laat eens wat horen over de kinderen en wat jullie met ze doen. Groeten van ons allemaal . Ook gemeente leden vragen naar jullie . xxx de roosjes xxx